ASTANO Índice Historia | Construción naval | Reparacións navais | Buques construídos | Navantia Fene | Galería de imaxes | Notas | Véxase tamén | Menú de navegación43°28′32.47″N 8°10′47.73″O / 43.4756861, -8.1799250navantia.es"La construcción naval en Perlío (Fene) Taller de Ramón Aguilar""Astano en el Recuerdo (I)""El astillero de Fene, en la encrucijada"Actividad económica en Ferrolterra y área de influencia Ferrolterra: Empresa y sociedad"Discoverer Enterprise""Imágenes de la Grúa Pórtico"Buques construidos y características en Astano"Navantia y Windar logran en Portugal otra obra de eólica marinaPromoción de aprendices de ASTANO do ano 1965Astrano, a forxa dun soño"Los orígenes de Astano"WorldCat152646710n2004000346
Empresas de GaliciaEmpresas de construción naval
acrónimosector navalFeneNavantia1941José María González-LlanosFENYAenxeñeiroBazáncapital socialPolígono industrial Vilar do ColoFenyaImenosaPerlíoría de FerrolFenemadeira1944sociedade anónimaBanco PastormetalJosé María González-Llanos1956Gran SolcarbónpetróleoInstituto Nacional de Industriacrise do petróleo1973197219741975EspañaUnión EuropeaComunidade Económica EuropeaestaleiroPuerto RealSestaoFeneFelipe GonzálezconstruciónLNGFPSOOff-ShoreDiscoverer EnterpriseIzarNavantiaMaquinista Terrestre y MarítimaBarcelona1941NavantiaCantabria (A-15)East Anglia Array
ASTANO
Saltar ata a navegación
Saltar á procura
Coordenadas: 43°28′32.47″N 8°10′47.73″O / 43.4756861, -8.1799250
Astano | |
---|---|
Estatua do fundador, Avda. de Esteiro (Ferrol) | |
Fundación | 15 de outubro de 1941 (77 anos) |
Matriz | Astillero Fene, Navantia (SEPI) |
Localización | Navantia, Avenida das Pías, 15500 Fene, A Coruña |
Fundador | José María González-Llanos |
Persoas clave | Pedro Barrié de la Maza |
Industria | Naval |
Produtos | Buques, offshore, reparacións navais |
Páxina web | navantia.es |
ASTANO (acrónimo de Astilleros y talleres del noroeste) foi unha empresa do sector naval situada en Fene, actualmente integrada en Navantia. Foi fundada en 1941 por José María González-Llanos tamén fundador de FENYA, enxeñeiro e antigo director de Bazán, cun capital social de 1 600 000 pesetas e 33 empregados. O concello de Fene puxo o nome de Astano á avenida principal do Polígono industrial Vilar do Colo. Dende o 1 de xaneiro de 2005 pasou a chamarse Navantia Fene, propiedade da SEPI. Para Astano traballaron empresas locais como Fenya ou Imenosa.
Índice
1 Historia
2 Construción naval
3 Reparacións navais
4 Buques construídos
5 Navantia Fene
6 Galería de imaxes
7 Notas
8 Véxase tamén
8.1 Bibliografía
8.2 Ligazóns externas
Historia |
No ano 1917[1] estableceuse un pequeno estaleiro de ribeira na zona de Perlío, que facía buques de pesca en madeira propiedade de Ramón Aguilar Pérez, coñecido como Ramón de Roque.[2] Este pequeno estaleiro foi mercado por Llanos en 1941 xunto con outros socios e foi ampliándose desde a ribeira da ría de Ferrol, no concello de Fene, comezando a dedicarse á construción de barcos pesqueiros en madeira.
En 1944 converteuse en sociedade anónima, entrando na empresa o Banco Pastor, e co seu capital acometeuse o paso á construción en metal iniciado o ano anterior, e comezou unha medra sostida apoiada na expansión da pesca e nun mercado protexido. A entrada na dirección da empresa do enxeñeiro e ex-director de Bazán José María González-Llanos iniciou o crecemento de Astano, que chegou a ser un dos máis importantes estaleiros do mundo. A empresa modernizou as instalacións, creou escolas de aprendices, comedores para os traballadores, vivendas sociais (Vivendas de San Valentín en Perlío), economato e beneficios sociais e melloras económicas. Pasou ademais da construción de buques en madeira a construír os maiores buques que se estaban a botar no mundo.
Evolución do cadro de persoal.[3] |
A primeira crise chegou en 1956 co esgotamento dos caladoiros do Gran Sol e comezou un xiro cara á elaboración de navíos de carga, fundamentalmente para carbón e petróleo nun mercado en expansión. A crise definitiva chegou en 1971 coa empresa nunha situación crítica, o que provocou a toma de control polo Instituto Nacional de Industria, que non conseguiu endereitala. A subseguinte crise do petróleo de 1973 acabou por condenar o estaleiro a perdas cada vez maiores e unha situación sen saída. Cando en 1972 se botou o Arteaga, navío de 323 000 toneladas, de enorme éxito na construción naval nacional, a empresa estaba en franca decadencia, o que non impediu o seu crecemento tecnolóxico e a botadura dos petroleiros máis grandes, o Al-Andalus en 1974 de 362 946 toneladas de peso morto e 362,57 metros de eslora, e o Santa María en 1975 de 365 000 toneladas de peso morto. Son os maiores buques construídos e botados en bancada do mundo. A factoría traballaba por debaixo da súa capacidade e en 1979 o INI fíxose cargo da totalidade da empresa, inxectando un capital de 3 500 millóns de pesetas.
Nese contexto de profunda reconversión produciuse a negociación do ingreso de España na Unión Europea (entón Comunidade Económica Europea). O plan para o sector naval da CEE era moi duro e propoñía unha enorme redución da capacidade produtiva en toda a Unión. A España esixíaselle o peche dun estaleiro entre os de Puerto Real, Sestao ou Fene. O goberno socialista de Felipe González propuxo limitar a produción de Astano á construción Off-Shore, sector que estaba entrando nunha recesión, o que foi aceptado pola CEE con fortes reservas. O estaleiro puido volver á construción naval civil o 1 de xaneiro de 2015, cando rematou o veto.[4]
|
Construcións off-shore de Astano | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Discoverer Enterprise no Golfo de México. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Número | Nome | Tipo | Botado | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
266 | Drillmar I | Plataforma | 15-09-1989 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
267 | Gryphon A | FPSO | 15-04-1992 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
269 | Alba FSU | FSU | 09-03-1993 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
273 | Petrojarl Foinaven | FPSO | 28-08-1995 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
274 | Captain FPSO | FPSO | 2-07-1996 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
275 | Discoverer Enterprise | Drill Ship | 12-12-1997 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
276 | Discoverer Spirit | Drill Ship | 14-05-1999 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
277 | Discoverer Deep Seas | Drill Ship | 22-12-1999 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
279 | Farwah | FPSO | 7-10-2002 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Dende os seus inicios Astano leva botados preto de 300 buques e construcións navais. Dende as súas orixes como estaleiro de pesqueiros en madeira e logo aceiro a empresa foi evolucionando, pasando da construción de petroleiros ata un LNG (o Laieta, primeiro gaseiro construído en España) e construcións offshore como os FPSO dos que foi un dos pioneiros en todo o mundo.
Astano foi o primeiro estaleiro do mundo en construír un buque Off-Shore para a perforación e extracción de petróleo. Tódolos que existían ata entón eran transformacións de buques existentes. O Discoverer Enterprise[6] botado en 1998 foi o primeiro dunha serie de dous máis: Discoverer Spirit botado en 1999 e Discoverer Deep Seas botado en 2000 construídos para a multinacional norte americana Transocean.
Astano ademais foi o estaleiro que sufriu unha máis forte reconversión perdendo 3 600 empregos fronte a reducións menores en Puerto Real e Sestao. A empresa enfrontábase a un mercado pequeno e moi competitivo cunha factoría sobredimensionada e con baixa produtividade, o que provocou a necesidade de enormes axudas do goberno, consideradas ilegais pola Unión Europea. Nesa situación de inviabilidade chegouse en 2004 á negociación coa UE, na que o goberno optou por integrar as instalacións no grupo de estaleiros do sector militar, primeiro chamado Izar e despois Navantia. Isto deu lugar a unha última reconversión pasando de 1 150 empregados a 300. Actualmente o estaleiro está adicado só á construción naval militar, bloques, e ás reparacións de todo tipo de buques.
|
Ademais da construción naval Astano adícase á reparación de todo tipo de buques, tamén militares.
Astano ten nas súas instalacións 11 peiraos que suman 2 700 metros.
Tamén hai dous diques para reparacións:
- Dique número 2 de 260×38 metros.
- Dique número 1 de 160×24 metros.
- 2 grellas de 337×58 metros.
- 18 guindastres cunha potencia de entre 10 e 100 toneladas.
- 1 guindastre pórtico de 800 toneladas de capacidade de elevación.
O tamaño máximo dun buque construído foi de 346×60 metros (385 000 TPM).
A icona pola que é coñecida a empresa é o seu guindastre pórtico, unha construción cunha capacidade de elevación de 800 toneladas, construída entre 1970 e 1971. Foi deseñada pola empresa alemá PHB Jucho e construída pola MTM Maquinista Terrestre y Marítima de Barcelona no propio estaleiro. Mide 145 metros entre piares e 75 metros de alto baixo o pórtico. No momento da súa construción era a maior de toda Europa.[7]
Buques construídos |
Dende 1941 Astano leva construídos preto de 300 buques.[8]
Nº | Nome | Tipo | Botado | Entregado | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Dende a integración de Astano en Navantia, como Navantia Fene, e a fin do veto á construción naval, o estaleiro ten diversificado os seus traballos. Pasou á reparación naval de buques militares, construción de pezas e bloques para o sector militar, un exemplo disto é o proxecto de dous buques militares loxísticos como o Cantabria (A-15) para a mariña australiana. O estaleiro tamén participa en proxectos de eólica mariña para Iberdrola como o campo Wikinger ou East Anglia Array.
Data | Nome | Cliente | Número |
---|---|---|---|
Decembro de 2014 | Wikinger | Iberdrola | 29 jackets |
Statoil | |||
Xuño de 2015 | Hywind | Statoil | 5 |
Xaneiro de 2017 | Nissum Bredning | Siemens | 4 |
2018 | East Anglia Array | Iberdrola | 42 jackets |
Agosto de 2018 | Windfloat | Windar Renovables | 1 |
Galería de imaxes |
|
Notas |
↑ Aguilar Sardina, Jacobo: "La construcción naval en Perlío (Fene) Taller de Ramón Aguilar" fenecom.blogspot.com.es 24/7/2009 (en castelán).
↑ Aguilar Sardina, Jacobo: "Astano en el Recuerdo (I)" fenecom.blogspot.com.es 22/5/2009 (en castelán).
↑ Ferrás Sexto, Carlos (1993). Desenvolvemento urbanístico e económico en Fene durante os séculos XIX e XX. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela, Fene: Concello de Fene. p. 132. ISBN 84-7191-938-9.
↑ Mayoral, Montse (7/9/2014). "El astillero de Fene, en la encrucijada". Diario de Ferrol (en castelán).
↑ Actividad económica en Ferrolterra y área de influencia Ferrolterra: Empresa y sociedad
↑ "Discoverer Enterprise" na páxina web de Transocean.
↑ Aguilar Sardina, Jacobo: "Imágenes de la Grúa Pórtico" fenecom.blogspot.com.es 30/6/2009 (en castelán).
↑ Aguilar Sardina, Jacobo: Buques construidos y características en Astano" fenecom1.blogspot.com.es 11/3/2014 (en castelán).
↑ Navantia y Windar logran en Portugal otra obra de eólica marina
Véxase tamén |
Wikimedia Commons ten máis contidos multimedia na categoría: ASTANO |
Bibliografía |
Pérez Rodríguez, M. A. (2000). Astano. Un estaleiro na ría. Cadernos FerrolAnálisis 13. Club de Prensa de Ferrol. ISBN 978-92-0-298687-9.
————————— (2001). Astano II. Un estaleiro na ría. Cadernos FerrolAnálisis 14. Club de Prensa de Ferrol. ISBN 978-92-0-338403-2.
Serantes Caínzos, José Manuel (2011). Astano: un estaleiro, unha vivencia. Concello de Fene / Deputación da Coruña.
Ferrás Sexto, Carlos (1993). Desenvolvemento urbanístico e económico en Fene durante os séculos XIX e XX. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela, Fene: Concello de Fene. ISBN 84-7191-938-9.
Ligazóns externas |
- Promoción de aprendices de ASTANO do ano 1965
Astrano, a forxa dun soño. TVG.- Aguilar Sardina, Jacobo: "Los orígenes de Astano"
|
Categorías:
- Empresas de Galicia
- Empresas de construción naval
(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.500","walltime":"0.904","ppvisitednodes":"value":1309,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":41267,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":3060,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":13,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":3,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":6820,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":3,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 694.325 1 -total"," 21.88% 151.884 1 Modelo:Control_de_autoridades"," 10.03% 69.672 1 Modelo:Listaref"," 9.34% 64.833 5 Modelo:Cita_libro"," 9.29% 64.492 1 Modelo:Compañía"," 8.77% 60.881 1 Modelo:Infobox"," 4.96% 34.432 1 Modelo:Fonte_primaria"," 4.48% 31.132 1 Modelo:Ifsubst"," 4.39% 30.461 1 Modelo:Commonscat"," 4.00% 27.761 1 Modelo:Irmáns"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.184","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":3829018,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1252","timestamp":"20190417032643","ttl":3600,"transientcontent":true););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"ASTANO","url":"https://gl.wikipedia.org/wiki/ASTANO","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q3394955","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q3394955","author":"@type":"Organization","name":"Contribuidores dos projetos da Wikimedia","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2007-06-26T14:32:56Z","dateModified":"2018-07-22T14:21:04Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Astano_texto_plano.svg","headline":"estaleiro galego"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":1017,"wgHostname":"mw1252"););