Skip to main content

ASTANO Índice Historia | Construción naval | Reparacións navais | Buques construídos | Navantia Fene | Galería de imaxes | Notas | Véxase tamén | Menú de navegación43°28′32.47″N 8°10′47.73″O / 43.4756861, -8.1799250navantia.es"La construcción naval en Perlío (Fene) Taller de Ramón Aguilar""Astano en el Recuerdo (I)""El astillero de Fene, en la encrucijada"Actividad económica en Ferrolterra y área de influencia Ferrolterra: Empresa y sociedad"Discoverer Enterprise""Imágenes de la Grúa Pórtico"Buques construidos y características en Astano"Navantia y Windar logran en Portugal otra obra de eólica marinaPromoción de aprendices de ASTANO do ano 1965Astrano, a forxa dun soño"Los orígenes de Astano"WorldCat152646710n2004000346

Empresas de GaliciaEmpresas de construción naval


acrónimosector navalFeneNavantia1941José María González-LlanosFENYAenxeñeiroBazáncapital socialPolígono industrial Vilar do ColoFenyaImenosaPerlíoría de FerrolFenemadeira1944sociedade anónimaBanco PastormetalJosé María González-Llanos1956Gran SolcarbónpetróleoInstituto Nacional de Industriacrise do petróleo1973197219741975EspañaUnión EuropeaComunidade Económica EuropeaestaleiroPuerto RealSestaoFeneFelipe GonzálezconstruciónLNGFPSOOff-ShoreDiscoverer EnterpriseIzarNavantiaMaquinista Terrestre y MarítimaBarcelona1941NavantiaCantabria (A-15)East Anglia Array












ASTANO




Na Galipedia, a Wikipedia en galego.

(Redirixido desde "Astano")





Saltar ata a navegación
Saltar á procura


Coordenadas: 43°28′32.47″N 8°10′47.73″O / 43.4756861, -8.1799250


















Astano
Astano texto plano.svg

González Llanos.JPG
Estatua do fundador, Avda. de Esteiro (Ferrol)

Fundación
15 de outubro de 1941 (77 anos)
MatrizAstillero Fene, Navantia (SEPI)
LocalizaciónNavantia, Avenida das Pías, 15500 Fene, A Coruña
FundadorJosé María González-Llanos
Persoas clavePedro Barrié de la Maza
IndustriaNaval
ProdutosBuques, offshore, reparacións navais
Páxina webnavantia.es

ASTANO (acrónimo de Astilleros y talleres del noroeste) foi unha empresa do sector naval situada en Fene, actualmente integrada en Navantia. Foi fundada en 1941 por José María González-Llanos tamén fundador de FENYA, enxeñeiro e antigo director de Bazán, cun capital social de 1 600 000 pesetas e 33 empregados. O concello de Fene puxo o nome de Astano á avenida principal do Polígono industrial Vilar do Colo. Dende o 1 de xaneiro de 2005 pasou a chamarse Navantia Fene, propiedade da SEPI. Para Astano traballaron empresas locais como Fenya ou Imenosa.




Índice





  • 1 Historia


  • 2 Construción naval


  • 3 Reparacións navais


  • 4 Buques construídos


  • 5 Navantia Fene


  • 6 Galería de imaxes


  • 7 Notas


  • 8 Véxase tamén

    • 8.1 Bibliografía


    • 8.2 Ligazóns externas





Historia |




Maqueta de Astano, nas súas orixes. Exponav.


No ano 1917[1] estableceuse un pequeno estaleiro de ribeira na zona de Perlío, que facía buques de pesca en madeira propiedade de Ramón Aguilar Pérez, coñecido como Ramón de Roque.[2] Este pequeno estaleiro foi mercado por Llanos en 1941 xunto con outros socios e foi ampliándose desde a ribeira da ría de Ferrol, no concello de Fene, comezando a dedicarse á construción de barcos pesqueiros en madeira.


En 1944 converteuse en sociedade anónima, entrando na empresa o Banco Pastor, e co seu capital acometeuse o paso á construción en metal iniciado o ano anterior, e comezou unha medra sostida apoiada na expansión da pesca e nun mercado protexido. A entrada na dirección da empresa do enxeñeiro e ex-director de Bazán José María González-Llanos iniciou o crecemento de Astano, que chegou a ser un dos máis importantes estaleiros do mundo. A empresa modernizou as instalacións, creou escolas de aprendices, comedores para os traballadores, vivendas sociais (Vivendas de San Valentín en Perlío), economato e beneficios sociais e melloras económicas. Pasou ademais da construción de buques en madeira a construír os maiores buques que se estaban a botar no mundo.







Evolución do cadro de persoal.[3]

A primeira crise chegou en 1956 co esgotamento dos caladoiros do Gran Sol e comezou un xiro cara á elaboración de navíos de carga, fundamentalmente para carbón e petróleo nun mercado en expansión. A crise definitiva chegou en 1971 coa empresa nunha situación crítica, o que provocou a toma de control polo Instituto Nacional de Industria, que non conseguiu endereitala. A subseguinte crise do petróleo de 1973 acabou por condenar o estaleiro a perdas cada vez maiores e unha situación sen saída. Cando en 1972 se botou o Arteaga, navío de 323 000 toneladas, de enorme éxito na construción naval nacional, a empresa estaba en franca decadencia, o que non impediu o seu crecemento tecnolóxico e a botadura dos petroleiros máis grandes, o Al-Andalus en 1974 de 362 946 toneladas de peso morto e 362,57 metros de eslora, e o Santa María en 1975 de 365 000 toneladas de peso morto. Son os maiores buques construídos e botados en bancada do mundo. A factoría traballaba por debaixo da súa capacidade e en 1979 o INI fíxose cargo da totalidade da empresa, inxectando un capital de 3 500 millóns de pesetas.


Nese contexto de profunda reconversión produciuse a negociación do ingreso de España na Unión Europea (entón Comunidade Económica Europea). O plan para o sector naval da CEE era moi duro e propoñía unha enorme redución da capacidade produtiva en toda a Unión. A España esixíaselle o peche dun estaleiro entre os de Puerto Real, Sestao ou Fene. O goberno socialista de Felipe González propuxo limitar a produción de Astano á construción Off-Shore, sector que estaba entrando nunha recesión, o que foi aceptado pola CEE con fortes reservas. O estaleiro puido volver á construción naval civil o 1 de xaneiro de 2015, cando rematou o veto.[4]



Construción naval |




A Discoverer Enterprise encaixada na ponte das Pías.











































Construcións off-shore de Astano

Q4000-Discoverer-Enterprise.jpg
Discoverer Enterprise no Golfo de México.
Número
Nome
Tipo
Botado
266Drillmar IPlataforma15-09-1989
267Gryphon AFPSO15-04-1992
269Alba FSUFSU09-03-1993
273Petrojarl FoinavenFPSO28-08-1995
274Captain FPSOFPSO2-07-1996
275Discoverer EnterpriseDrill Ship12-12-1997
276Discoverer SpiritDrill Ship14-05-1999
277Discoverer Deep SeasDrill Ship22-12-1999
279FarwahFPSO7-10-2002
























































Dende os seus inicios Astano leva botados preto de 300 buques e construcións navais. Dende as súas orixes como estaleiro de pesqueiros en madeira e logo aceiro a empresa foi evolucionando, pasando da construción de petroleiros ata un LNG (o Laieta, primeiro gaseiro construído en España) e construcións offshore como os FPSO dos que foi un dos pioneiros en todo o mundo.


Astano foi o primeiro estaleiro do mundo en construír un buque Off-Shore para a perforación e extracción de petróleo. Tódolos que existían ata entón eran transformacións de buques existentes. O Discoverer Enterprise[6] botado en 1998 foi o primeiro dunha serie de dous máis: Discoverer Spirit botado en 1999 e Discoverer Deep Seas botado en 2000 construídos para a multinacional norte americana Transocean.


Astano ademais foi o estaleiro que sufriu unha máis forte reconversión perdendo 3 600 empregos fronte a reducións menores en Puerto Real e Sestao. A empresa enfrontábase a un mercado pequeno e moi competitivo cunha factoría sobredimensionada e con baixa produtividade, o que provocou a necesidade de enormes axudas do goberno, consideradas ilegais pola Unión Europea. Nesa situación de inviabilidade chegouse en 2004 á negociación coa UE, na que o goberno optou por integrar as instalacións no grupo de estaleiros do sector militar, primeiro chamado Izar e despois Navantia. Isto deu lugar a unha última reconversión pasando de 1 150 empregados a 300. Actualmente o estaleiro está adicado só á construción naval militar, bloques, e ás reparacións de todo tipo de buques.



Reparacións navais |




Vista interior de Astano.


Ademais da construción naval Astano adícase á reparación de todo tipo de buques, tamén militares.
Astano ten nas súas instalacións 11 peiraos que suman 2 700 metros.


Tamén hai dous diques para reparacións:


  • Dique número 2 de 260×38 metros.

  • Dique número 1 de 160×24 metros.

  • 2 grellas de 337×58 metros.

  • 18 guindastres cunha potencia de entre 10 e 100 toneladas.

  • 1 guindastre pórtico de 800 toneladas de capacidade de elevación.

O tamaño máximo dun buque construído foi de 346×60 metros (385 000 TPM).


A icona pola que é coñecida a empresa é o seu guindastre pórtico, unha construción cunha capacidade de elevación de 800 toneladas, construída entre 1970 e 1971. Foi deseñada pola empresa alemá PHB Jucho e construída pola MTM Maquinista Terrestre y Marítima de Barcelona no propio estaleiro. Mide 145 metros entre piares e 75 metros de alto baixo o pórtico. No momento da súa construción era a maior de toda Europa.[7]



Buques construídos |


Dende 1941 Astano leva construídos preto de 300 buques.[8]








Nome
Tipo
Botado
Entregado



































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































Navantia Fene |


Dende a integración de Astano en Navantia, como Navantia Fene, e a fin do veto á construción naval, o estaleiro ten diversificado os seus traballos. Pasou á reparación naval de buques militares, construción de pezas e bloques para o sector militar, un exemplo disto é o proxecto de dous buques militares loxísticos como o Cantabria (A-15) para a mariña australiana. O estaleiro tamén participa en proxectos de eólica mariña para Iberdrola como o campo Wikinger ou East Anglia Array.































Construcións en eólica mariña offshore[9]
Data
Nome
Cliente
Número
Decembro de 2014
Alemaña Wikinger
Iberdrola29 jackets

Flag of Norway.svg Statoil

Xuño de 2015
Escocia Hywind
Statoil5
Xaneiro de 2017
Dinamarca Nissum Bredning
Siemens4
2018
Flag of the United Kingdom.svg East Anglia Array
Iberdrola42 jackets
Agosto de 2018
Flag of Portugal.svg Windfloat
Windar Renovables1


Galería de imaxes |



Medalla polos 30 anos traballando en Astano. 
Día da botadura do FPSO Gryphon A, construción número 267 de Astano. 
Torre eólica mariña en Astano. 
Mural nas vivendas en San Valentín, Fene. 
Astano en 2008. 
Un dos diques de reparacións cun buque militar. 
Navantia Fene. 
Economato de Astano xestionado por Navantia, Fene. 


Notas |




  1. Aguilar Sardina, Jacobo: "La construcción naval en Perlío (Fene) Taller de Ramón Aguilar" fenecom.blogspot.com.es 24/7/2009 (en castelán).


  2. Aguilar Sardina, Jacobo: "Astano en el Recuerdo (I)" fenecom.blogspot.com.es 22/5/2009 (en castelán).


  3. Ferrás Sexto, Carlos (1993). Desenvolvemento urbanístico e económico en Fene durante os séculos XIX e XX. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela, Fene: Concello de Fene. p. 132. ISBN 84-7191-938-9. 


  4. Mayoral, Montse (7/9/2014). "El astillero de Fene, en la encrucijada". Diario de Ferrol (en castelán). 


  5. Actividad económica en Ferrolterra y área de influencia Ferrolterra: Empresa y sociedad


  6. "Discoverer Enterprise" na páxina web de Transocean.


  7. Aguilar Sardina, Jacobo: "Imágenes de la Grúa Pórtico" fenecom.blogspot.com.es 30/6/2009 (en castelán).


  8. Aguilar Sardina, Jacobo: Buques construidos y características en Astano" fenecom1.blogspot.com.es 11/3/2014 (en castelán).


  9. Navantia y Windar logran en Portugal otra obra de eólica marina



Véxase tamén |





Bibliografía |



  • Pérez Rodríguez, M. A. (2000). Astano. Un estaleiro na ría. Cadernos FerrolAnálisis 13. Club de Prensa de Ferrol. ISBN 978-92-0-298687-9. 


  • ————————— (2001). Astano II. Un estaleiro na ría. Cadernos FerrolAnálisis 14. Club de Prensa de Ferrol. ISBN 978-92-0-338403-2. 


  • Serantes Caínzos, José Manuel (2011). Astano: un estaleiro, unha vivencia. Concello de Fene / Deputación da Coruña. 


  • Ferrás Sexto, Carlos (1993). Desenvolvemento urbanístico e económico en Fene durante os séculos XIX e XX. Santiago de Compostela: Servizo de Publicacións e Intercambio Científico da Universidade de Santiago de Compostela, Fene: Concello de Fene. ISBN 84-7191-938-9. 


Ligazóns externas |


  • Promoción de aprendices de ASTANO do ano 1965


  • Astrano, a forxa dun soño. TVG.

  • Aguilar Sardina, Jacobo: "Los orígenes de Astano"




Traído desde "https://gl.wikipedia.org/w/index.php?title=ASTANO&oldid=4815231"










Menú de navegación


























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.500","walltime":"0.904","ppvisitednodes":"value":1309,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":41267,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":3060,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":13,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":3,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":6820,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":3,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 694.325 1 -total"," 21.88% 151.884 1 Modelo:Control_de_autoridades"," 10.03% 69.672 1 Modelo:Listaref"," 9.34% 64.833 5 Modelo:Cita_libro"," 9.29% 64.492 1 Modelo:Compañía"," 8.77% 60.881 1 Modelo:Infobox"," 4.96% 34.432 1 Modelo:Fonte_primaria"," 4.48% 31.132 1 Modelo:Ifsubst"," 4.39% 30.461 1 Modelo:Commonscat"," 4.00% 27.761 1 Modelo:Irmáns"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.184","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":3829018,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1252","timestamp":"20190417032643","ttl":3600,"transientcontent":true););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"ASTANO","url":"https://gl.wikipedia.org/wiki/ASTANO","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q3394955","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q3394955","author":"@type":"Organization","name":"Contribuidores dos projetos da Wikimedia","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2007-06-26T14:32:56Z","dateModified":"2018-07-22T14:21:04Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/ac/Astano_texto_plano.svg","headline":"estaleiro galego"(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":1017,"wgHostname":"mw1252"););

Popular posts from this blog

Wikipedia:Vital articles Мазмуну Biography - Өмүр баян Philosophy and psychology - Философия жана психология Religion - Дин Social sciences - Коомдук илимдер Language and literature - Тил жана адабият Science - Илим Technology - Технология Arts and recreation - Искусство жана эс алуу History and geography - Тарых жана география Навигация менюсу

Bruxelas-Capital Índice Historia | Composición | Situación lingüística | Clima | Cidades irmandadas | Notas | Véxase tamén | Menú de navegacióneO uso das linguas en Bruxelas e a situación do neerlandés"Rexión de Bruxelas Capital"o orixinalSitio da rexiónPáxina de Bruselas no sitio da Oficina de Promoción Turística de Valonia e BruxelasMapa Interactivo da Rexión de Bruxelas-CapitaleeWorldCat332144929079854441105155190212ID28008674080552-90000 0001 0666 3698n94104302ID540940339365017018237

What should I write in an apology letter, since I have decided not to join a company after accepting an offer letterShould I keep looking after accepting a job offer?What should I do when I've been verbally told I would get an offer letter, but still haven't gotten one after 4 weeks?Do I accept an offer from a company that I am not likely to join?New job hasn't confirmed starting date and I want to give current employer as much notice as possibleHow should I address my manager in my resignation letter?HR delayed background verification, now jobless as resignedNo email communication after accepting a formal written offer. How should I phrase the call?What should I do if after receiving a verbal offer letter I am informed that my written job offer is put on hold due to some internal issues?Should I inform the current employer that I am about to resign within 1-2 weeks since I have signed the offer letter and waiting for visa?What company will do, if I send their offer letter to another company