Skip to main content

Igor Stravinskii Índice Traxectoria | Obra | Notas | Véxase tamén | Menú de navegacióne"Time 100: Igor Stravinski"Fundación Igor Stravinskii, Información oficial sobre o autor. Catálogo CompletoMark McFarland. “Igor Stravinsky.” in Oxford Bibliographies Online: Music. Edited by Bruce Gustavson. New York: Oxford University Press, 2011.WorldCat17309155144667mn0000364751ADV10225090p01nbgh790079369XX95398012405560k416776143936a1044998xDA04922662266207115469ID38169ID0064265118642545381142697512461ITICCURAVV19810nm0006311IDstravinsky_igor_direction_d_orchestre0000 0001 2122 42980102C9964n79070061IDigor-stravinsky00457914jn1999200113636176298000025106mp65433069038635IDOL119330A4593756731199398w6bk19fq5223403316073255q500372460StravinskyIgor15994Stravinsky-1

Compositores de RusiaPaseo da Fama de HollywoodNados en 1882Finados en 1971Nados en San PetersburgoCompositores de ópera


ruso17 de xuño1882Lomonosov6 de abril1971Nova Yorkruso19341945século XXarquetipocosmopolitaóperassinfoníaspianojazzbaléSergei DiagilevParísneoclasicismoconcerto grossofugasinfoníaBachTchaikovskiserialistasWalter NouvelAlexis Roland-ManuelPiotr SouvtchinskiUniversidade HarvardballetsSerguei Diaguilevtemas e motivos folclóricos rusospandiatonicismopolitonalidadeenpolirritmiasdisonancias1913motín da música clásicaópera1952serialismoséculo XVIIISinfonía en Tres Movementosmitoloxía grega1951libretoW. H. AudenWilliam HogarthVeneciaEuropaMetropolitan OperaNova York1953Santa Fe OperaStravinsky Festival19621997dodecafonismoArnold Schoenbergtono filaXéneseYorkChester Mystery Plays










Este é un dos 1000 artigos que toda Wikipedia debería ter



Igor Stravinskii




Na Galipedia, a Wikipedia en galego.






Saltar ata a navegación
Saltar á procura



































Igor Stravinskii

Igor Stravinsky LOC 32392u.jpg
Igor Stravinskii.

Nacemento
17 de xuño de 1882
 Oranienbaum (actualmente Lomonosov
Rusia Rusia
Falecemento
6 de abril de 1971
 
Nova York
Estados Unidos de América Estados Unidos
CausaInsuficiencia cardíaca
SoterradoSan Michele Cemetery
Nacionalidade
Francia, Imperio Ruso, Estados Unidos de América e Rusia
RelixiónIgrexa ortodoxa
Educado enUniversidade Estatal de San Petersburgo
Instrumento(s)Piano
Composicións destacadas
L'oiseau de feu (1910)
Petrouchka
Le Sacre du printemps
PaiFiodor Stravinski
Parella/s

  • Katerina Nosenko (1906-1939)

  • Vera de Bosset

  • FillosSoulima Stravinsky
    IrmánsYury Stravinsky
    Premios
    Grammy á carreira artística, Prêmio de Música Léonie Sonning, Grammy Award for Best Classical Contemporary Composition, Grammy Award for Best Orchestral Performance, Grammy Award for Best Classical Contemporary Composition, Grammy Award for Best Classical Album, Grammy Award for Best Orchestral Performance, Grammy Hall of Fame, Grammy á carreira artística, Grammy á carreira artística, Royal Philharmonic Society Gold Medal, Premios Grammy e Wihuri Sibelius Prize
    Igor Stravinsky 1946 (v).svg
    [ editar datos en Wikidata ]

    Igor Fedorovich Stravinskii (en ruso Игорь Фёдорович Стравинский), nado o 17 de xuño de 1882 en Lomonosov e morto o 6 de abril de 1971 en Nova York, foi un pianista, director de orquestra e compositor ruso (naturalizado francés en 1934, e posteriormente americano en 1945), considerado por moitos como un dos máis importantes e influentes do século XX.[1][2][3][4] Foi o arquetipo do ruso cosmopolita, escollido pola revista Time como unha das 100 persoas máis influentes do século.[5]




    Índice





    • 1 Traxectoria


    • 2 Obra

      • 2.1 Período ruso (c. 1908 – 1919)


      • 2.2 Período Neoclásico (c. 1920 – 1954)


      • 2.3 Período serial (1954–1968)



    • 3 Notas


    • 4 Véxase tamén

      • 4.1 Ligazóns externas





    Traxectoria |


    A súa obra abrangue gran cantidade de estilos e formas, compuxo óperas, sinfonías, pequenas pezas para piano e mesmo obras para grupos de jazz. Stravinskii adquiriu fama internacional con tres balé que lle encargou o empresario musical Sergei Diagilev para a súa compañía Ballets Russes de París, estes balés son atrevidos e innovadores, practicamente reinventando o xénero, e continúan a ser hoxe as súas obras máis coñecidas: O paxaro de lume (1910), Petrushka (1911/1947) e A consagración da primavera (1913), na estrea desta última producíronse disturbios e chegou a transformar a estrutura rítmica dos compositores posteriores, ademais de ser a responsable da reputación de Stravinskii como un revolucionario musical.


    Despois da súa primeira fase rusa, Stravinskii volveu ó neoclasicismo na década de 1920, as obras deste período tenden a facer uso das formas musicais tradicionais (concerto grosso, fuga, sinfonía), recubertas cun veo de emoción intensa con aparencia de austeridade ou distanciamento, con frecuencia pagando tributo á música dos mestres anteriores como Bach e Tchaikovski.


    Na década de 1950 adoptou procedementos serialistas, usando estas novas técnicas durante os seus últimos vinte anos en activo, estas composicións comparten a enerxía rítmica, a construción de ideas melódicas, a claridade da forma e a instrumentalización e expresión vocal coas súas obras anteriores.


    Durante a súa carreira publicou unha serie de libros, correntemente coa axuda de colaboradores. En 1936 publicou a súa autobiografía
    Chronique de ma vie coa axuda de Walter Nouvel, nesta obra Stravinskii incluíu a famosa frase " a música, pola súa propia natureza, é impotente para expresar nada de seu". Coa colaboración de Alexis Roland-Manuel e Piotr Souvtchinski escribiu as leccións maxistrais que deu na Universidade Harvard no curso 1939-1940, recollidas en 1942 no libro Poétique musicale.



    Obra |



    Artigo principal: Lista de composicións de Igor Stravinskii.

    A carreira compositiva de Stravinskii pode dividirse, a grandes trazos, en tres períodos estilísticos:



    Período ruso (c. 1908 – 1919) |




    Stravinskii e Rimskii-Korsakov (sentados xuntos á esquerda) en 1908.


    O primeiro período estilístico de Stravinskii (que exclúe algunhas das súas obras menores temperás) comeza con Feu d'artifice (Fogos de artificio) e inclúe os tres ballets compostos para Serguei Diaguilev. Estas tres composición teñen varias características en común: están escritas para unha orquestra extremádamente grande; empregan temas e motivos folclóricos rusos. Tamén exiben un desenvolvemento estilístico considerable, dende L'Oiseau de feu (O paxaro de lume), que enfatiza certas tendencias en Rimsky-Korsakov e conta cun pandiatonicismo notable no terceiro movemento, ao emprego da politonalidadeen Petrushka e as intencionadamente brutais polirritmias e disonancias de Le Sacre du printemps (A consagración da primavera).


    Se a intención de Stravinskii era "mandalos a todos ao inferno",[6] entón puido ter clasificado a estrea de Le Sacre du printemps en 1913 como un éxito: é un famoso motín da música clásica e Stravinskii refírese a ela en moitas ocasións na súa autobiografía como un scandale.[7] Houbo informes de pelexas con puños entre a audiencia e a necesidade de presenza policial durante o segundo acto. O alcance real do tumulto está aberto ao debate e os informes poden ser apócrifos.[8] Outras obras do período ruso inclúen: Le Rossignol; Renard (1916); Histoire du soldat (1918); e Les noces (The Wedding) (1923).



    Período Neoclásico (c. 1920 – 1954) |


    A seguinte etapa compositiva de Stravinskii esténdese dende a súa ópera Mavra (1921–22), que é considerada o principio do seu período neoclásico, ata 1952, cando se volveu cara ao serialismo.[9]Oedipus Rex (1927), Apollon musagète (1928), e o concerto Dumbarton Oaks (1937–38) continúan o seu plan do estilo musical do século XVIII. Outras obras deste período inclúen tres sinfonías: a Symphonie des Psaumes (1930), Sinfonía en Do (1940) e a Sinfonía en Tres Movementos (1945).


    Apollon (1928), Persephone (1933) e Orpheus (1947) exemplifican, non só o retorno de Stravinskii á música do clasicismo, senón tamén a súa exploración de temas do antigo mundo clásico como a mitoloxía grega. En 1951 rematou a súa derradeira obra neoclásica, a ópera The Rake's Progress, con libreto de W. H. Auden que estaba baseado en gravados de William Hogarth. Estreouse en Venecia ese mesmo ano e foi producida por toda Europa durante o ano seguinte, antes de ser posta en escena na Metropolitan Opera de Nova York en 1953.[10] Foi porta en escena pola Santa Fe Opera no Stravinsky Festival de 1962, en honor ao 80 aniversario do compositor e foi revivida pola Metropolitan Opera en 1997.



    Período serial (1954–1968) |


    Nos anos 50, Stravinskii comezou a empregar técnicas compositivas como o dodecafonismo, a técnica ideada orixinalmente por Arnold Schoenberg.[11] Primeiramente experimentou con técnicas seriais non-dodecafónicas unha pequena escala vocal e obras de cámara como a Cantata (1952), o Septeto (1953) e Tres cancións para Shakespeare (1953). A primeira das súas composicións baseada nestas técnicas foi In Memoriam Dylan Thomas (1954). Agon (1954–57) foi a primeira das súas obras que incluiu series dodecafónicas, e Canticum Sacrum (1955) foi a primeira peza que contivo un movemento enteiramente baseado nun tono fila.[12] Stravinskii expandiu o seu emprego do dodecafonismo a traballos como Threni (1958) e A Sermon, a Narrative, and a Prayer (1961), que están baseados en textos bíblicos,[13] e The Flood (1962), que mestura brevas textos bíblicos do Xénese con pasaxes de York e Chester Mystery Plays.[14]



    Notas |




    1. Page 2006


    2. Strawinsky & Strawinsky 2004, p. vii


    3. Anónimo 1940


    4. Cohen 2004, p. 30


    5. Philip Glass. "Time 100: Igor Stravinski". Time (en inglês). 


    6. Wenborn 1985, p. 17, alude ao seu comentario, sen dar unha fonte específica.


    7. Stravinsky 1936


    8. Véxase Eksteins 1989, pp. 10–16, para unha visión xeral da reportaxe contraditoria do evento polos participantes e a prensa.


    9. Walsh 2001.


    10. Griffiths, Stravinsky, Craft, and Josipovici 1982, pp. 49–50.


    11. Craft 1982.


    12. Straus 2001, p. 4.


    13. White 1979, p. 510.


    14. White 1979, 517.



    Véxase tamén |







    Ligazóns externas |


    • Fundación Igor Stravinskii, Información oficial sobre o autor. Catálogo Completo




    • Igor Stravinsky no Proxecto Biblioteca Internacional de Partituras Musicais (IMSLP) (en inglés).

    • Mark McFarland. “Igor Stravinsky.” in Oxford Bibliographies Online: Music. Edited by Bruce Gustavson. New York: Oxford University Press, 2011.





    Traído desde "https://gl.wikipedia.org/w/index.php?title=Igor_Stravinskii&oldid=4987977"










    Menú de navegación


























    (window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"1.644","walltime":"2.502","ppvisitednodes":"value":3083,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":50893,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":4108,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":11,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":50,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":5589,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":51,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 2388.751 1 -total"," 52.52% 1254.636 1 Modelo:Control_de_autoridades"," 37.06% 885.352 1 Modelo:Compositor"," 36.84% 880.103 1 Modelo:Infobox"," 34.65% 827.734 18 Modelo:Propiedade"," 2.83% 67.687 1 Modelo:Atención"," 2.67% 63.814 1 Modelo:Listaref"," 2.66% 63.555 1 Modelo:Ifsubst"," 2.52% 60.160 1 Modelo:Mbox"," 1.67% 39.859 1 Modelo:Cita_web"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"1.382","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":10138534,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1338","timestamp":"20190416073254","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":183,"wgHostname":"mw1240"););

    Popular posts from this blog

    Wikipedia:Vital articles Мазмуну Biography - Өмүр баян Philosophy and psychology - Философия жана психология Religion - Дин Social sciences - Коомдук илимдер Language and literature - Тил жана адабият Science - Илим Technology - Технология Arts and recreation - Искусство жана эс алуу History and geography - Тарых жана география Навигация менюсу

    Club Baloncesto Breogán Índice Historia | Pavillón | Nome | O Breogán na cultura popular | Xogadores | Adestradores | Presidentes | Palmarés | Historial | Líderes | Notas | Véxase tamén | Menú de navegacióncbbreogan.galCadroGuía oficial da ACB 2009-10, páxina 201Guía oficial ACB 1992, páxina 183. Editorial DB.É de 6.500 espectadores sentados axeitándose á última normativa"Estudiantes Junior, entre as mellores canteiras"o orixinalHemeroteca El Mundo Deportivo, 16 setembro de 1970, páxina 12Historia do BreogánAlfredo Pérez, o último canoneiroHistoria C.B. BreogánHemeroteca de El Mundo DeportivoJimmy Wright, norteamericano do Breogán deixará Lugo por ameazas de morteResultados de Breogán en 1986-87Resultados de Breogán en 1990-91Ficha de Velimir Perasović en acb.comResultados de Breogán en 1994-95Breogán arrasa al Barça. "El Mundo Deportivo", 27 de setembro de 1999, páxina 58CB Breogán - FC BarcelonaA FEB invita a participar nunha nova Liga EuropeaCharlie Bell na prensa estatalMáximos anotadores 2005Tempada 2005-06 : Tódolos Xogadores da Xornada""Non quero pensar nunha man negra, mais pregúntome que está a pasar""o orixinalRaúl López, orgulloso dos xogadores, presume da boa saúde económica do BreogánJulio González confirma que cesa como presidente del BreogánHomenaxe a Lisardo GómezA tempada do rexurdimento celesteEntrevista a Lisardo GómezEl COB dinamita el Pazo para forzar el quinto (69-73)Cafés Candelas, patrocinador del CB Breogán"Suso Lázare, novo presidente do Breogán"o orixinalCafés Candelas Breogán firma el mayor triunfo de la historiaEl Breogán realizará 17 homenajes por su cincuenta aniversario"O Breogán honra ao seu fundador e primeiro presidente"o orixinalMiguel Giao recibiu a homenaxe do PazoHomenaxe aos primeiros gladiadores celestesO home que nos amosa como ver o Breo co corazónTita Franco será homenaxeada polos #50anosdeBreoJulio Vila recibirá unha homenaxe in memoriam polos #50anosdeBreo"O Breogán homenaxeará aos seus aboados máis veteráns"Pechada ovación a «Capi» Sanmartín e Ricardo «Corazón de González»Homenaxe por décadas de informaciónPaco García volve ao Pazo con motivo do 50 aniversario"Resultados y clasificaciones""O Cafés Candelas Breogán, campión da Copa Princesa""O Cafés Candelas Breogán, equipo ACB"C.B. Breogán"Proxecto social"o orixinal"Centros asociados"o orixinalFicha en imdb.comMario Camus trata la recuperación del amor en 'La vieja música', su última película"Páxina web oficial""Club Baloncesto Breogán""C. B. Breogán S.A.D."eehttp://www.fegaba.com

    What should I write in an apology letter, since I have decided not to join a company after accepting an offer letterShould I keep looking after accepting a job offer?What should I do when I've been verbally told I would get an offer letter, but still haven't gotten one after 4 weeks?Do I accept an offer from a company that I am not likely to join?New job hasn't confirmed starting date and I want to give current employer as much notice as possibleHow should I address my manager in my resignation letter?HR delayed background verification, now jobless as resignedNo email communication after accepting a formal written offer. How should I phrase the call?What should I do if after receiving a verbal offer letter I am informed that my written job offer is put on hold due to some internal issues?Should I inform the current employer that I am about to resign within 1-2 weeks since I have signed the offer letter and waiting for visa?What company will do, if I send their offer letter to another company