Skip to main content

Oratorio Índice Historia | O oratorio como técnica compositiva | Oratorios máis salientables | Véxase tamén | Notas | Menú de navegaciónGrove Music OnlineBertold Hummel work commentaries69952682915ID4129085-9oratoriossh8509529100568918

Formas musicaisMúsica clásica


coroorquestraxénerosmúsicabarrocaContrarreformaFilipe Neriescrituras1600século XVIIIgrexaóperabíblicasAntigoNovo Testamentoséculo XVIIorquestrasinfoníaGeorg Friedrich Händel17421749século XVIIIFranz Joseph Haydn17981801masónicoséculo XIXLudwig van Beethoven1803Felix Mendelssohn18381846Robert SchumannFranz LisztHector Berliozséculo XIXséculo XVIIIsalmosStabat MatercompositoresXVIIIXIXevanxelistatenor












Oratorio




Na Galipedia, a Wikipedia en galego.






Saltar ata a navegación
Saltar á procura


O oratorio é unha composición de estrutura narrativa en que interveñen solistas vocais, coro e orquestra. Baséase sempre en textos de carácter relixioso e, xa que logo, é un dos xéneros da música relixiosa. As primeiras mostras aparecen maiormente durante a época barroca. Normalmente, interprétanse en versión de concerto, sen escenificación nin vestiario.




Índice





  • 1 Historia


  • 2 O oratorio como técnica compositiva


  • 3 Oratorios máis salientables


  • 4 Véxase tamén

    • 4.1 Bibliografía


    • 4.2 Ligazóns externas



  • 5 Notas




Historia |


O oratorio desenvólvese a partir da Contrarreforma por obra de Filipe Neri, que nas reunións piadosas escenificaba fragmentos das escrituras. A primeira composición que se pode consider como oratorio é Rappresentazione di anima e di corpo, de Emilio de' Cavalieri (1600). Tense interpretado que, en certa maneira, o grande pulo que tivo despois, maiormente no século XVII, se debeu ao feito de que actuou como unha especie de resposta da Igrexa ao enorme éxito que tivera a ópera, o xénero de música escénica dedicado case exclusivamente á narración escenificada de historias profanas. Pola contra, o oratorio opta sempre polas historias bíblicas, tanto do Antigo como do Novo Testamento, con predilección dun ou do outro segundo o momento.


A estrutura resultante, que quedará plenamente fixada na segunda metade do século XVII, na maioría dos casos fai que a obra comece cun movemento no que intervén só a orquestra ou o grupo instrumental encargado do acompañamento instrumental, que segundo os momentos recibiu nomes diversos, como abertura e sinfonía. A partir daquí, a maior parte da obra contén unha alternancia entre recitacións e arias. Ao non haber representación escenica, ao oratorio cómprelle sempre -polo menos na súa forma barroca- un narrador, que invariablemente recae nunha voz masculina e que se expresa con recitativos. Entre as arias e os recitativos intercálanse as intervencións dos coros. Cada número ou pasaxe cantados polo coro denomínase, así mesmo, coro.


Unha das figuras máis salientables do barroco e que sobresaíu maiormente polos seus oratorios foi Georg Friedrich Händel. Os seus oratorios máis coñecidos son O mesías (Messiah, 1742) -cuxo texto non ten, propiamente, unha estrutura narrativa- e Solomon (1749).


Durante o clasicismo destacan, nos derradeiros anos do século XVIII, Franz Joseph Haydn con oratorios como A Creación (Die Schöpfung, 1798) e As Estacións (Die Jahreszeiten, 1801), ambas as dúas cun fondo moi marcadamente masónico.


No século XIX Ludwig van Beethoven compuxo o oratorio Christus am Ölberge (1803) e Felix Mendelssohn Paulus (1838) e Elías (1846). Robert Schumann, Franz Liszt, Hector Berlioz e César Franck (Les Béatitudes, 1879) son os autores máis salientables que cultivaron o oratorio na segunda metade do século XIX. A principios do século XX, sobresaen os oratorios de Lorenzo Perosi.



O oratorio como técnica compositiva |




Fragmento dun recitativo do evanxelista n'A Paixón Segundo San Xoán, de Johann Sebastian Bach


Aproximadamente desde principios do século XVIII, as técnicas do oratorio aplicáronse a moitro outros textos relixiosos que se musicaban habitualmente, en especial no relativo a textos dunha certa amplitude e que recibían unha música de grandes dimensións, especialmente concibida para celebracións litúrxicas dunha marcada solemnidade. Entre estes, as diversas partes da misa, os salmos que se musicaban polas vespras de festividades especialment relevantes do ano litúrxico, o Stabat Mater, etc. Concretamente consistía en fragmentar estes textos estándar da liturxia por uns puntos que adoitaban ser sempre os mesmos. Cada fragmento era tratado como unha composición separada, cunhas voces ou outras, con solistas e/ou coro, cun acompañamento de todo o grupo instrumental ou só cunha parte, etc.; pero tamén cunha tonalidade, unha métrica e un tempo diferenciados e contrastando adoito cos dos fragmentos inmediatamente anteriores e posteriores.


Segue esta técnica compositiva a maioría das misas dos compositores dos séculos XVIII e XIX, entre moitas outras obras relixiosas. No caso das paixóns, o narrador toma o nome de evanxelista, e adoita recaer na voz dun tenor.



Oratorios máis salientables |





Messiah. Haendel.


Ordenados cronoloxicamente segundo o ano da estrea:



  • Giacomo Carissimi, Jephté (1646-48).


  • Antonio Vivaldi, Juditha triumphans (1716).


  • Johann Sebastian Bach, Oratorio de Nadal (1734). Cómpre ter en conta que, malia o nome, esta obra é, en realidade un conxunto de cantatas para o ciclo de Nadal que, como a maioría das súas obras neste xénero, aplican a técnica do oratorio.

  • Johann Adolph Hasse, Serpentes ignei in deserto  (1735, 1736 ou 1739).


  • Georg Friedrich Händel, Esther (1732).


  • Georg Friedrich Händel, Deborah (1733).


  • Georg Friedrich Händel, Saul (1739).


  • Georg Friedrich Händel, Israel in Egypt (1739).


  • Georg Friedrich Händel, Messiah (1741).


  • Georg Friedrich Händel, Samson (1743).


  • Georg Friedrich Händel, Judas Maccabaeus (1747).


  • Georg Friedrich Händel, Joshua (1748).


  • Georg Friedrich Händel, Jephtha (1752).


  • Joseph Haydn, A Creación (1798).


  • Joseph Haydn, As Estacións (1801).


  • Felix Mendelssohn, St. Paul (1836).


  • Felix Mendelssohn, Elijah (1846).


  • Hector Berlioz, A infancia de Cristo (1854).


  • Franz Liszt, Christus (1862–1866).

  • Théodore Dubois, As sete palabras de Cristo (1867).


  • Ígor Stravinski, Oedipus Rex (1927).

  • Artur Kapp, Hiiob (Job) (1929).

  • William Walton, Belshazzar's Feast (1931).

  • Alexandre Tansman, Isaias o profeta (1950).


  • Hans Werner Henze, Das Floß der Medusa (1968, rev. 1990).

  • Bertold Hummel, The Shrine of the Martyrs (1988/89) .[1]


  • Paul McCartney, Liverpool Oratorio (1991).

  • Wynton Marsalis, Blood on the Fields (1997).

  • Vangelis Papathanasiou, Mythodea (2001).

  • Piotr Rubik - Tu es Petrus (2005).


Véxase tamén |





Bibliografía |


  • Bukofzer, Manfred F. Music in the Baroque Era. New York, NY: W.W. Norton and Co. 1947. 

  • Carreras Bulbena, Josep. El oratorio musical, 1906. 

  • Smither, Howard. The History of the Oratorio. Vol. 1-4. Chapel Hill, NC: Univ. of N.C. Press, 1977-2000. 

  • Deedy, John. The Catholic Fact Book. Chicago, IL: Thomas Moore Press, 1986. 

  • Hardon, John A. Modern Catholic Dictionary. Garden City, NY: Double Day and Co. Inc., 1980. 


  • New Catholic Encyclopedia. New York: McGraw-Hill, 1967. 

  • Randel, Don. "Oratorio". The Harvard Dictionary of Music. The Belknap Press [Cambridge, MA], 1986.


Ligazóns externas |


  • Macy, L. (editor). Grove Music Online.


Notas |




  1. «Bertold Hummel work commentaries».





Traído desde "https://gl.wikipedia.org/w/index.php?title=Oratorio&oldid=4955462"










Menú de navegación


























(window.RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.248","walltime":"0.367","ppvisitednodes":"value":268,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":5280,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":64,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":7,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":7,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":480,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":8,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 291.042 1 -total"," 86.71% 252.370 1 Modelo:Control_de_autoridades"," 11.58% 33.690 1 Modelo:Portal"," 10.39% 30.253 1 Modelo:Caixa_lateral"," 1.63% 4.742 1 Modelo:Iconas_dos_portais"," 1.52% 4.431 1 Modelo:Listaref"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.157","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":2887086,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1333","timestamp":"20190421064639","ttl":2592000,"transientcontent":false);mw.config.set("wgBackendResponseTime":151,"wgHostname":"mw1253"););

Popular posts from this blog

Club Baloncesto Breogán Índice Historia | Pavillón | Nome | O Breogán na cultura popular | Xogadores | Adestradores | Presidentes | Palmarés | Historial | Líderes | Notas | Véxase tamén | Menú de navegacióncbbreogan.galCadroGuía oficial da ACB 2009-10, páxina 201Guía oficial ACB 1992, páxina 183. Editorial DB.É de 6.500 espectadores sentados axeitándose á última normativa"Estudiantes Junior, entre as mellores canteiras"o orixinalHemeroteca El Mundo Deportivo, 16 setembro de 1970, páxina 12Historia do BreogánAlfredo Pérez, o último canoneiroHistoria C.B. BreogánHemeroteca de El Mundo DeportivoJimmy Wright, norteamericano do Breogán deixará Lugo por ameazas de morteResultados de Breogán en 1986-87Resultados de Breogán en 1990-91Ficha de Velimir Perasović en acb.comResultados de Breogán en 1994-95Breogán arrasa al Barça. "El Mundo Deportivo", 27 de setembro de 1999, páxina 58CB Breogán - FC BarcelonaA FEB invita a participar nunha nova Liga EuropeaCharlie Bell na prensa estatalMáximos anotadores 2005Tempada 2005-06 : Tódolos Xogadores da Xornada""Non quero pensar nunha man negra, mais pregúntome que está a pasar""o orixinalRaúl López, orgulloso dos xogadores, presume da boa saúde económica do BreogánJulio González confirma que cesa como presidente del BreogánHomenaxe a Lisardo GómezA tempada do rexurdimento celesteEntrevista a Lisardo GómezEl COB dinamita el Pazo para forzar el quinto (69-73)Cafés Candelas, patrocinador del CB Breogán"Suso Lázare, novo presidente do Breogán"o orixinalCafés Candelas Breogán firma el mayor triunfo de la historiaEl Breogán realizará 17 homenajes por su cincuenta aniversario"O Breogán honra ao seu fundador e primeiro presidente"o orixinalMiguel Giao recibiu a homenaxe do PazoHomenaxe aos primeiros gladiadores celestesO home que nos amosa como ver o Breo co corazónTita Franco será homenaxeada polos #50anosdeBreoJulio Vila recibirá unha homenaxe in memoriam polos #50anosdeBreo"O Breogán homenaxeará aos seus aboados máis veteráns"Pechada ovación a «Capi» Sanmartín e Ricardo «Corazón de González»Homenaxe por décadas de informaciónPaco García volve ao Pazo con motivo do 50 aniversario"Resultados y clasificaciones""O Cafés Candelas Breogán, campión da Copa Princesa""O Cafés Candelas Breogán, equipo ACB"C.B. Breogán"Proxecto social"o orixinal"Centros asociados"o orixinalFicha en imdb.comMario Camus trata la recuperación del amor en 'La vieja música', su última película"Páxina web oficial""Club Baloncesto Breogán""C. B. Breogán S.A.D."eehttp://www.fegaba.com

Vilaño, A Laracha Índice Patrimonio | Lugares e parroquias | Véxase tamén | Menú de navegación43°14′52″N 8°36′03″O / 43.24775, -8.60070

Cegueira Índice Epidemioloxía | Deficiencia visual | Tipos de cegueira | Principais causas de cegueira | Tratamento | Técnicas de adaptación e axudas | Vida dos cegos | Primeiros auxilios | Crenzas respecto das persoas cegas | Crenzas das persoas cegas | O neno deficiente visual | Aspectos psicolóxicos da cegueira | Notas | Véxase tamén | Menú de navegación54.054.154.436928256blindnessDicionario da Real Academia GalegaPortal das Palabras"International Standards: Visual Standards — Aspects and Ranges of Vision Loss with Emphasis on Population Surveys.""Visual impairment and blindness""Presentan un plan para previr a cegueira"o orixinalACCDV Associació Catalana de Cecs i Disminuïts Visuals - PMFTrachoma"Effect of gene therapy on visual function in Leber's congenital amaurosis"1844137110.1056/NEJMoa0802268Cans guía - os mellores amigos dos cegosArquivadoEscola de cans guía para cegos en Mortágua, PortugalArquivado"Tecnología para ciegos y deficientes visuales. Recopilación de recursos gratuitos en la Red""Colorino""‘COL.diesis’, escuchar los sonidos del color""COL.diesis: Transforming Colour into Melody and Implementing the Result in a Colour Sensor Device"o orixinal"Sistema de desarrollo de sinestesia color-sonido para invidentes utilizando un protocolo de audio""Enseñanza táctil - geometría y color. Juegos didácticos para niños ciegos y videntes""Sistema Constanz"L'ocupació laboral dels cecs a l'Estat espanyol està pràcticament equiparada a la de les persones amb visió, entrevista amb Pedro ZuritaONCE (Organización Nacional de Cegos de España)Prevención da cegueiraDescrición de deficiencias visuais (Disc@pnet)Braillín, un boneco atractivo para calquera neno, con ou sen discapacidade, que permite familiarizarse co sistema de escritura e lectura brailleAxudas Técnicas36838ID00897494007150-90057129528256DOID:1432HP:0000618D001766C10.597.751.941.162C97109C0155020